آموزش و ترفند ها

چند ترفند برای براق کردن انواع موکت، فرش و مبل بدون شستشو

ممنون از ثبت امتیاز شما5/5 - (7 امتیاز)

در این مقاله می خواهیم در رابطه با براق کردن انواع موکت، فروش و مبل بدون شستشو توضیح دهیم. کفپوش ها از مهم ترین بخش های خانه هستند.

 

نحوه براق کردن انواع موکت و فرش بدون شستشو

 

 

در این مقاله می خواهیم در رابطه با براق کردن موکت، مبل و فرش توضیح دهیم. براق کردن موکت و فرش بدون شست و شو دادن آن، با استفاده از برخی روش‌ های مختلفی امکان پذیر است.

برای مثال، یکی از این روش های می تواند استفاده از اسپری ‌های براق کننده خاص باشد. این اسپری ها بر روی سطح موکت یا فرش ریخته می ‌شوند. سپس محل آغشته شده با اسپری، توسط یک دستمال تمیز، پاک می شود. سطح مورد نظر بعد از خشک شدن، کاملا براق خواهد شد.

نکته ی مهمی که در این رابطه وجود دارد، این است که محصولات مورد استفاده را باید بر اساس نوع موکت یا فرش انتخاب نمود. همچنین قبل از استفاده باید آن محصول را روی بخشی کوچکی از موکت یا فرش تست کرد. این تست اولیه می تواند به شما نشان دهد که استفاده از این ماده ی شوینده، مضر است یا خیر.

برای استفاده از مواد شوینده گاهی اوقات افراد مبتدی به مشورت با کارکنان متخصص در مراکز فرش شویی یا موکت شویی دارند. لذا اگر جزو آن دسته از افراد هستید که اطلاعات کافی در رابطه با مواد شوینده ی مناسب را ندارید، می توانید از مراکز خدماتی مربوطه کمک بگیرید.

 

معرفی انواع مختلف موکت

 

انواع مختلفی از موکت ها وجود دارند که بر اساس جنس، مواد تشکیل دهنده، طرح و کاربرد های مختلفی که دارند، تقسیم‌ بندی می شوند. برخی از انواع موکت ها به شرح زیر می باشد:

دیگر خدمات  پاک کردن لکه موکت چسبیده به زمین با بهترین ترفندهای سال ۱۴۰۳
1. موکت پلاستیکی:

موکت ‌های پلاستیکی بسیار مقاوم و پرکاربرد هستند. آن ‌ها معمولاً از نخ‌ های نایلونی ساخته شده ‌اند و انعطاف ‌پذیری و مقاومت بالایی دارند.

2. موکت پلی ‌پروپیلنی:

این نوع موکت از پلی ‌پروپیلن ساخته شده و معمولاً ارزان تر از موکت ‌های نایلونی می باشند. این موکت ها مقاومت بالایی در برابر لکه شدن و آسیب دیدن به خصوص در مناطق با تردد بالا، دارند.

3. موکت پشمی:

موکت ‌های پشمی دارای بافتی نرم و لطیف هستند. این موکت ها معمولاً به دلیل ظاهر زیبا و لطافتی که دارند، برای اتاق خواب یا اتاق نشیمن بسیار مناسب می ‌باشند. موکت پشمی می تواند، گزینه ی مناسبی برای اتاق کودکان باشد. چراکه این موکت ها بسیار نرم بوده و در صورتی که کودک شما به روی آن ها زمین بخورد، آسیب نخواهد دید.

4. موکت صنعتی:

این نوع موکت از مواد مصنوعی مانند پلی ‌پروپیلن یا پلاستیک ساخته شده و معمولاً برای مکان‌ های تجاری و صنعتی مناسب است.

5. موکت فرش:

موکت‌ های فرشی دارای طرح‌ های زیبا و سنتی هستند. این موکت ها معمولاً از پشم یا مواد طبیعی دیگر تولید می‌ شوند. لذا برای استفاده در منازل و مکان‌ هایی با سبک سنتی نظیر رستوران های سنتی، کافی شاپ های سنتی و غیره مناسب هستند.

 

تفاوت فرش و موکت

 

تفاوت اصلی بین فرش و موکت در مواد تشکیل ‌دهنده و روش بافت آن‌ ها می باشد. از این رو در ادامه برخی از تفاوت ها را بیان خواهیم نمود:

1. مواد تشکیل ‌دهنده: فرش‌ ها از مواد طبیعی مانند پشم یا پنبه تولید می ‌شوند. این در حالی است که موکت‌ ها از مواد مصنوعی مانند پلی‌ پروپیلن یا پلاستیک ساخته می ‌شوند.

دیگر خدمات  راهنمای خرید موکت اداری مناسب با بودجه شما

2. روش بافت: فرش‌ ها معمولاً با دست بافته می ‌شوند. فرش های ماشینی نیز که توسط دستگاه ها در کارخانه های فرش بافی، بافته می شوند نیز دارای ضخامت بالایی بوده و بسیار نرم هستند. گاهی اوقات تفاوت بین یک فرش ماشینی مرغوب با یک فرش دستباف، بسیار ناچیز است، تا حدی که نمی توان این تفاوت را تشخیص داد.این در حالی است که موکت‌ ها اغلب به صورت صنعتی به وسیله ی دستگاه های مخصوص بافته می‌ شوند. البته باید گفت که نحوه ی تولید موکت ها، باعث می ‌شود آن‌ ها استحکام و مقاومت بیشتری نسبت به فرش ها داشته باشند.

 

نحوه ی شستشوی موکت و فرش در خانه

شستشوی موکت و فرش در خانه می ‌تواند به روش ‌های مختلفی انجام شود. با این حال قبل از هر چیز بسیار مهم است که نوع موکت یا فرش را بشناسید. چرا که نوع فرش و موکت می تواند در انتخاب این روش ها موثر باشد.

 

معرفی روش ها

در ادامه روش‌ هایی را برای شستشوی موکت و فرش در خانه مطرح خواهیم نمود:

1. شستن فرش ها و موکت ها توسط ماشین لباسشویی های مخصوص: در این روش ابتدا باید موکت یا فرش را به دقت در ماشین لباسشویی قرار دهید. سپس مواد شوینده مناسب نظیر مایع لباس شویی یا پودر لباس شویی را به مخزن این دستگاه اضافه کنید. بعد از شستشو، موکت یا فرش را به آرامی از ماشین لباسشویی بیرون بیاورید و آن ‌ها را به خوبی خشک کنید. نکته ی مهم در این روش این است که، نمی توان توسط ماشین لباسشویی های خانگی به شست و شوی فرش یا موکت پرداخت، بلکه این روش در صورتی امکان پذیر است که شما دارای ماشین لباس شویی های مخصوص باشید که این روز ها در بازار رایج شده اند. در عین حال، تنها می توان فرش هایی با ابعاد کوچک را توسط این ماشین لباس شویی ها شست. لذا فرش های بزرگ باید با روش های دیگر، شسته شوند.

دیگر خدمات  پاک کردن لکه شمع از روی موکت، مبل، فرش و لباس به راحتی با بهترین روش

2. شستشوی دستی: در این روش ابتدا باید موکت یا فرش را به دقت روی زمین بگذارید و با استفاده از یک جاروب، پرز ها و آَشغال های کوچک روی فرش و موکت را جارو بزنید. سپس مواد شوینده را با آب داغ مخلوط کنید و به آرامی به موکت یا فرش بریزید. بعد از آن با استفاده از آب داغ، موکت یا فرش را بشویید تا مواد شوینده به خوبی از شسته شوند. در نهایت، موکت یا فرش را به خوبی خشک نمایید. بهترین روش خشک کردن فرش ها و موکت ها در منزل، قرار دادن آن ‌ها در مکان‌ های مناسب مقابل تابش نور خشک و در فضای باز می باشد.

 

معرفی ویژگی های بهترین موکت شویی

 

بهترین موکت‌ شویی‌ در محل ها ویژگی ‌های مختلفی دارند. انتخاب بهترین موکت شویی بستگی به نیاز ها و ترجیحات شما دارد. با این حال ویژگی ‌های یک موکت ‌شویی خوب را ذکر خواهیم کرد. این ویژگی ها به شرح زیر هستند:

  •  داشتن دستگاه با قدرت مکش بالا
  • داشتن تنوع در نوع مواد شوینده برای فرش ها و موکت های مختلف
  • داشتن لباس شویی های مخصوص با ظرفیت مخزن زیاد
  •  استفاده از فیلتر های پیشرفته برای جذب گرد و غبار
  •  ارائه ی قیمت مناسب در عین داشتن کیفیت بالا

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *