آموزش و ترفند ها

اموزش پاک کردن زرد اب گلدان روی موکت+معرفی بهترین محلول های خانگی

امتیاز دهیRate this post

فرش و موکت یکی از وسایلی هستند که در صورت کثیفی باید آنها را فورا تمیز نمایید. چرا که در صورت عدم تمیز کردن لکه های به وجود آمده روی موکت و فرش، این لکه ها سخت تر تمیز خواهند شد. راه های مختلفی به منظور تمیز کردن لکه های به وجود آمده روی موکت وجود دارد. از جمله روش های مختلف تمیز کردن موکت میتوانیم به استفاده از خدمات موکت شویی در محل، استفاده از محلول های خانگی و… اشاره کنیم.

در ادامه قصد داریم تا با اموزش پاک کردن زرد اب گلدان روی موکت در خدمت شما عزیزان باشیم. پس تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

 

ضرورت تمیز کردن موکت

بهتر است قبل از اموزش پاک کردن زرد اب گلدان روی موکت، به این سوال پاسخ دهیم که چرا باید لکه های ایجاد شده روی موکت را تمیز کنیم؟

1.زیباتر شدن محیط منزل

یکی از دلایل اصلی و مهمی که ضرورت تمیز کردن موکت را چند برابر میکند، افزایش زیبایی فضای خانه است. تصور کنید وارد خانه ای میشوید و میخواهید پای خود را روی موکتی قرار دهید که انواع لکه های بزرگ و کوچک روی آن وجود دارد! همین عامل هم سبب شده تا تمیز بودن موکت و فرش در خانه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار باشد.

2.افزایش طول عمر موکت

همانطور که در بخش های پیشین مقاله نیز اشاره کردیم، در صورتی که لکه های روی موکت را بلافاصله تمیز نکنید، با گذر زمان پاک کردن آنها سخت و سخت تر خواهد شد. حال چنانچه زمان زیادی از ایجاد لکه بگذرد و تمیز نشود، آن لکه در تار و پود موکت شما نفوذ میکند و پس از گذشت مدتی میتواند باعث پوسیدگی و از بین رفتن تار و پود موکت شما شود.

دیگر خدمات  راهنما و آموزش پاک کردن لکه قهوه روی موکت
3.بوی نامطبوع

برخی از مواد غذایی، در صورتی که مدت زمان زیادی در دمای محیط قرار بگیرند، فاسد میشوند. همانطور که در مقالات آموزش تمیز کردن موکت به آن اشاره شده است، فاسد شدن مواد غذایی همراه با بوی نامطبوع میباشد. در چنین شرایطی چاره ای جز تمیز کردن و شستن موکت برای شما باقی نمیماند. این در صورتی است که اگر زودتر به منظور تمیز کردن لکه مورد نظر اقدام میکردید، مجبور به شستن موکت نبودید.

4.احتمال مبتلا شدن به بیماری های مختلف

این عامل شاید در ظاهر بسیار دور از انتظار برسد، اما مواد غذایی فاسد شده، محل مناسبی برای رشد انواع میکروب ها و عوامل بیماری زا میباشد. از طرفی دیگر شما مقدار زیادی از وقت خود را در منزل سپری میکنید. به همین سبب نیز در صورتی که مدت زمان زیادی را با عوامل بیماری زا در تماس باشید، احتمال انتقال آن به بدن شما بسیار بالا میباشد.
بهترین محلول ها برای تمیز کردن موکت

2 محلول سرکه و نمک و سرکه و پودر ذرت، جزو بهترین محلول ها برای تمیز کردن موکت ها به شمار میروند. این 2 محلول به سبب مقدار pH پایین سرکه در آنها، میتوانند سخت ترین لکه هایی که روی موکت به وجود آمده است را نیز تمیز نمایند. بسیاری از افراد برای تمیز کردن موکت های خود از این 2 محلول استفاده میکنند.

 

اموزش پاک کردن زرد اب گلدان روی موکت

با مشاهده عنوان بالا شاید تعجب کنید! چرا که آب از زمان های قدیم به عنوان یکی از بهترین و موثرترین پاک کننده ها به شمار میرفت، ولی آب نیز مانند دیگر مایعات، در صورتی که روی موکت بریزد میتواند لکه های زرد رنگ و زشتی را ایجاد نماید. در بسیاری از موارد، افراد گلدان های خود را روی موکت قرار میدهند و پس از آب دادن به آنها، لکه های زرد رنگی را روی موکت مشاهده میکنند. این لکه ها در واقع باقی مانده رسوب های موجود در آب هستند که پس از خشک شدن لکه هایی را روی موکت به جا میگذارند.

دیگر خدمات  روش صحیح و چند نکته که قبل از شستشوی موکت باید آن را بدانیم

 

نحوه تمیز کردن موکت از زرد آب گلدان

به طور کلی بر اساس نظر کارشناسان سایت ما، شما به 2 روش قادر خواهید بود تا این لکه های زشت و آزاردهنده را از روی موکت های خود تمیز نمایید.

 

روش اول

با توجه به اموزش پاک کردن زرد اب گلدان روی موکت، هر چه از زمان به وجود آمدن لکه روی موکت بگذرد، تمیز کردن آن نیز سخت تر خواهد بود. به همین سبب پیشنهاد میشود تا بلافاصله پس از آنکه آب روی موکت ریخت، نسبت به پاک کردن آن اقدام کنید. برای انجام این کار ابتدا نیاز دارید تا با استفاده از یک قاشق آب را از روی موکت بردارید.

سپس مقداری مایع ظرفشویی و آب را در یک ظرف مخلوط کنید و با استفاده از یک دستمال تمیز، این محلول را روی سطح موکت بکشید. ممکن است مجبور شوید تا این عمل را چندین و چند بار تکرار نمایید. دقت داشته باشید که بهتر است تا پارچه آغشته به محلول را از سمت بیرون به بخش داخلی لکه بکشید. همچنین از فشار دادن بیش از حد دستمال روی موکت نیز خودداری کنید. تمیز شدن لکه های آب به قدرت و فشاری که وارد میکنید بستگی ندارد و در صورت وارد کردن فشار بیش از حد، به موکت آسیب وارد خواهد شد.

روش دوم

بر اساس اموزش پاک کردن زرد اب گلدان روی موکت، روش دوم کمی سخت تر از روش اول است. در این روش نیاز دارید تا مقدار برابری از سرکه سفید و آب گرم را در یک ظرف مخلوط کنید. سپس مقداری از محلول را روی دستمال بریزید و آن را به آرامی روی موکت بکشید. برخلاف شیوه قبلی، در این روش لکه زرد پس از خشک شدن از بین خواهد رفت.

دیگر خدمات  برای خدمات شستشوی موکت سیزال در محل با شرکت مبل شو همراه شوید.

توجه داشته باشید که در این روش هم فشار دادن بیش از حد دستمال روی لکه زرد آب، بی نتیجه بوده و حتی میتواند سبب تمیز نشدن لکه نیز شود. به همین سبب بهتر است تا دستمال را به آرامی روی لکه بکشید تا موکت زیاد مرطوب نشود.

 

سخن آخر

ریختن آب گلدان روی موکت میتواند جلوه زشت و بدی به موکت شما دهد. در این مقاله اموزش پاک کردن زرد اب گلدان روی موکت، سعی کردیم تا راه حل های از بین بردن این لکه های آزاردهنده را خدمت شما معرفی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *