آموزش و ترفند ها

دستگاه موکت شویی چگونه کار میکند؟+آموزش راه اندازی دستگاه

دستگاه های موکت شویی
ممنون از ثبت امتیاز شما5/5 - (1 امتیاز)

امروزه به لطف پیشرفت علم و تکنولوژی، بسیاری از کار های انسان با استفاده از ابزار و تجهیزات پیشرفته در زمان کوتاهتر ولی با کیفیت بیشتری انجام میشود. احتمالا شما نیز یادتان است که تا همین چند سال پیش چندین ساعت را باید به منظور شستن موکت های چسپیده صرف میکردیم، اما اکنون شما قادر خواهید هستید تا با استفاده از دستگاه های موکت شویی، به راحتی و در کوتاهترین زمان ممکن، موکت های خود را بشویید.

در ادامه سعی داریم تا شما عزیزان را بیشتر با نحوه کار دستگاه موکت شوی آشنا کنیم. پس تا انتها همراه ما باشید تا به سوال دستگاه موکت شویی چگونه کار میکند؟ پاسخ دهیم.

 

نحوه راه اندازی دستگاه موکت شوی

قبل از آنکه به پرسش دستگاه موکت شویی چگونه کار میکند؟ پاسخ دهیم، ابتدا بهتر است تا نحوه با راه اندازی آن آشنا شوید. در ابتدا و قبل از روشن کردن دستگاه باید آن را آماده کنید. این مراحل آماده سازی عبارت است از پر کردن مخزن با آب تمیز، اضافه کردن مواد شوینده به مخزن، اتصال برس های مناسب به دستگاه، وصل کردن پارویی ها و وصل کردن سیم برق به پریز برق.

پس از آنکه مراحل راه اندازی اولیه دستگاه را گذراندید، باید تنظیمات آن را درست کنید. در ابتدا نیاز دارید تا میزان آب ورودی به بخش برس دستگاه را تنظیم نمایید. سپس قدرت مکش آن و سرعت چرخش برس های دستگاه را تنظیم کنید.

دقت داشته باشید که هر چه موکت شما کثیف تر باشد، نیاز خواهید داشت تا تنظیمات دستگاه را روی حد بیشتری قرار دهید. به این صورت قدرت تمیزکنندگی دستگاه بیشتر خواهد شد. البته دقت داشته باشید که با قرار دادن تنظیمات موکت شوی روی قدرت بیشتر، ممکن است به تار و پود موکت شما آسیب وارد شود.

دیگر خدمات  به نظر شما آیا شستشوی موکت در محل به موکت ها آسیب می رساند؟

 

طرز کار دستگاه موکت شوی

شستشوی موکت اداریی با استفاده از دستگاه موکت شوی به 3 مرحله کلی تقسیم بندی میشود:

1.افشانه

نخستین مرحله از شست‌وشوی موکت با دستگاه های موکت شوی، افشانه است. در این مرحله دستگاه، موکت را خیس میکند. مایعی که به وسیله آن موکت خیس میشود، مخلوطی از آب و مواد شوینده است که شما در مخزن دستگاه قرار داده اید. سرعت و شدت بیرون پاشیدن مایع قابل تنظیم بوده و در صورتی که موکت خیلی کثیف باشد، پیشنهاد میشود تا درجه پرتاب آب را روی بیشترین حد قرار دهید. با انجام این کار مواد شوینده و آب به عمق الیاف موکت نفوذ میکنند و کثیفی ها را از بین میبرند.

2.برس کشی

پس از آنکه مرحله افشانه و خیس کردن موکت تمام شد، در مرحله بعدی دستگاه موکت شوی، برس کشی میکند. مرحله برس کشی همان شست‌وشو است و در این مرحله دستگاه با استفاده از برس هایی که در قسمت زیرین آن تعبیه شده موکت را تمیز میکند.

کارشناسان سایت ما در پاسخ به پرسش دستگاه موکت شویی چگونه کار میکند؟ گفته اند که برس کشی دستگاه علاوه بر آنکه سبب تمیز تر شدن موکت میشود، بلکه باعث پف کردن تار و پود موکت نیز شده و پس از اتمام مراحل شست‌وشو، موکت شما درست همانند روز اول خواهد شد! چرا که موکت ها پس از مدتی استفاده، کمی سفت و سخت میشوند و شاید نشستن روی آنها نیز سخت باشد. این در صورتی است که اگر موکت های خود را با دستگاه های موکت شوی، بشویید دوباره همانگونه راحت و نرم خواهند شد.

دیگر خدمات  اموزش پاک کردن زرد اب گلدان روی موکت+معرفی بهترین محلول های خانگی

3.مکش

یکی از چالش های شما پس از شستن فرش و موکت، خشک کردن آنها است. موکت ها به دلیل ساختار ضخیمی که دارند، دیر خشک میشوند و در صورتی که به خوبی خشک نشوند نیز، بوی بدی خواهند گرفت. دستگاه های موکت شویی اما دارای قابلیتی به نام مکش هستند. این قابلیت که در انتهای مراحل شست‌وشو است، تمامی آب و کثیفی ها را به درون مخزن خود میکشد.

نکات مهم حین شستن موکت با دستگاه موکت شوی
اکنون که با نحوه راه اندازی دستگاه آشنا شدید و پاسخ سوال دستگاه موکت شویی چگونه کار میکند؟ را نیز یافتید، قصد داریم تا نکات مهمی را که حین شستن موکت باید آنها را دقت نمایید به شما عزیزان گوشزد کنیم.

⦁ دقت داشته باشید که همیشه قبل از شروع شستن موکت با استفاده از دستگاه موکت شوی، زباله های ریز روی آن را با استفاده از جاروبرقی تمیز کنید.
⦁ نیاز دارید تا دستگاه موکت شوی را به سمت خواب موکت یا فرش حرکت دهید. به این صورت موکت و فرش شما حین شست‌وشو، دچار پارگی و آسیب دیدگی نخواهند شد.
⦁ میزان و درصد ترکیب آب و شوینده به مقدار کثیفی موکت شما بستگی دارد. چنانچه احساس میکنید موکت شما خیلی کثیف است، میتوانید درصد شوینده را در محلول بیشتر کنید.
⦁ دستگاه موکت شوی را پس از روشن کردن باید به آرامی روی موکت حرکت دهید. توجه داشته باشید که نحوه حرکت شما باید به صورت دورانی و یا مستقیم به صورت عقب و جلو باشد.
⦁ حرکات شما روی موکت باید با یکدیگر همپوشانی داشته باشد. در این صورت قادر خواهید بود تا تمامی بخش های مختلف موکت را به صورت کامل تمیز کنید.
⦁ به منظور تمیز کردن لکه های روی موکت نیز میتوانید از برس و یا نازل های مخصوص استفاده نمایید. این برس ها به دلیل نوع طراحی و ساختاری که دارند، میتوانند به راحتی تمامی لکه های ایجاد شده روی فرش و موکت را تمیز کنند.
⦁ میتوانید برای راحت تر شدن پاک کردن لکه ها، از مواد شوینده استفاده نمایید.
⦁ پس از آنکه کار شستن موکت تمام شد، میتوانید به منظور خشک شدن بهتر، آن را جلوی پنکه قرار دهید.
⦁ ضمن اینکه پس از اتمام کار حتما قطعات دستگاه موکت شوی را تمیز کنید. در این صورت نه تنها طول عمر دستگاه افزایش میابد، بلکه قدرت تمیزکنندگی آن نیز کاهش پیدا نمیکند.

 

دیگر خدمات  راهنما و آموزش پاک کردن لکه قهوه روی موکت

کلام پایانی

در این مقاله سعی کردیم تا پاسخ جامع و کاملی به پرسش دستگاه موکت شویی چگونه کار میکند؟ ارائه دهیم. قیمت دستگاه های موکت شوی در بازار گران بوده و به همین سبب هر کسی قادر به خرید آنها نمیباشد. چنانچه که قصد شستن موکت های خود را دارید، بهترین راه حل استفاده از خدمات موکت شویی در محل شرکت ما میباشد. در این صورت دیگر نیازی نخواهید داشت تا حتی از منزل خود بیرون بروید!

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *