موکت شویی

شستشوی موکت اداری در محل با دستگاه

ممنون از ثبت امتیاز شما5/5 - (5 امتیاز)

در این محتوا به اهمیت شستشوی موکت اداری، معرفی مراحل کامل شستشوی این نوع موکت و مزایای شستن موکت در محل پرداخته شده است.

 

 

اهمیت شستشوی موکت اداری

شستشوی موکت اداری با شستشوی موکت های خانگی متفاوت است. دلیل این تفاوت نیز این است که موکت ادارات و سازمان ها هنگام نصب، به کف زمین چسبیده می شود و موکت، باید در همان حالت چسبیده به زمین شسته و خشک شود. البته موکت های اداری معمولا در دو نوع تایل و رول هستند. موکت های تایل چون به صورت قطعات مجزا طراحی می شوند امکان کندن این قطعات وجود دارد اما، موکت رول چون به صورت یکدست است امکان کندن آن وجود ندارد. به همین دلیل کار شستن موکت اداری کار هر کسی نیست و این کار به صورت تخصصی انجام می شود. امروزه شرکت های نظافتی زیادی هستند که موکت اداری را با روشها و تجهیزات خاصی شستشو می دهند، اما آنچه که در این مورد اهمیت دارد کیفیت انجام کار است.

 

توجه به نظافت و تمیزی موکت اداری اهمیت زیادی دارد، چون تمیز نگه داشتن موکت اداری در زیبایی و ماندگاری آن بسیار موثر است. شستشوی موکت اداری در چندین مرحله انجام می شود که، در ادامه مطلب به معرفی کامل این مراحل خواهیم پرداخت.

 

 

آماده کردن دستگاه، تجهیزات و محیط مورد نظر

در مرحله اول از شستشوی موکت اداری، تکنسین دستگاه هایی را که با آن کار شستشو را انجام می دهد آماده می کند. منظور از آماده کردن دستگاه، ریختن آب گرم و مواد شستشو در دستگاه است. بعد از این کار نوبت به آماده سازی محیط است. از آنجایی که معمولا در محیط های اداری با توجه به فضای کار، صندلی، میز و کمد وجود دارد باید قبل از شروع کار شستشو این وسایل را جابجا کرد. البته نیاز به جابجایی وسایل سنگین نیست، چون وجود این وسایل خللی در کار شستشو ایجاد نمی کند.

 

 

لکه گیری موکت

 

دیگر خدمات  موکت شویی در محل

لکه گیری موکت

 

مرحله لکه گیری موکت یکی از مراحل مهم در شستشوی موکت اداری محسوب می شود. همانطور که مطلع هستید چون در محیط اداری رفت و آمد زیادی صورت می گیرد، به همین دلیل موکت های اداری اغلب لکه های زیادی دارند. علاوه بر رفت و آمد ممکن است روی اینگونه موکت ها لکه جوهر، چربی و هر چیز دیگری وجود داشته باشد. آنچه که در این مرحله اهمیت دارد، لکه گیری درست و اصولی است. لکه گیری درست و اصولی به تجربه کاری تکنسین مربوطه بستگی دارد.

 

مرحله شستشوی موکت

مرحله اصلی و مهم در شستن موکت اداری مرحله شستشوی آن با کف است. در این مرحله، دستگاه شستشو که مخزن آن با مخلوطی از آب گرم و مواد شوینده پر شده است، روی موکت قرار داده می شود. زمانی که دستگاه مواد شوینده را روی موکت می ریزد همزمان فرچه دستگاه نیز روی موکت میچرخد. با چرخش فرچه روی موکت تمام لکه ها و کثیفی های روی موکت تمیز می شود. مرحله شستشو باید با دقت زیادی صورت بگیرد چون اگر شستشو به صورت کامل صورت نگیرد، کثیفی ها و لکه های روی موکت در زمان خشک شدن موکت به طور واضحتر دیده می شوند.

 

خشک کردن موکت، آخرین مرحله شستن موکت اداری

بعد از اتمام مراحل شستشوی موکت اداری نوبت به خشک کردن موکت میرسد. در واقع این مرحله آخرین مرحله شستشو موکت محسوب می شود. کار خشک کردن موکت شسته شده، توسط دستگاه خاصی صورت می گیرد. به دستگاهی که کار خشک کردن موکت را انجام می دهد جاروبرقی صنعتی گفته می شود. این دستگاه تمام کف، کثیفی و مایعات روی موکت را به طور کامل جمع آوری می کند.

 

علاوه بر مراحلی که به آنها اشاره شد یکی از مراحل مهم و موثر در تمیز شدن کامل موکت شسته شده، فرصت دادن به موکت جهت رفع کامل نم است. در واقع چنانچه فرصت لازم جهت خشک شدن کامل نم، به موکت داده نشود نتیجه ای را که از شستن موکت اداری انتظار دارید نخواهید دید. در این مرحله چون موکت هنوز مقداری نم دارد مستعد جذب کثیفی و هر نوع لکه ای است، پس بهتر است تا زمان خشک شدن کامل از راه رفتن با کفش روی آن جدا خودداری شود. فرصتی که برای خشک شدن کامل موکت نیاز است در حدود 5 الی 7 ساعت است. بعد از این مدت، موکت به طور کامل خشک شده و به راحتی می توان روی آن راه رفت.

دیگر خدمات  آشنایی با انواع جنس موکت + آموزش شستشو موکت

 

 

مقایسه روش های شستشو موکت با دستگاه پولیشر , بخار شور و قالیشویی

در جدول زیر هر سه روش شستشوی موکت را با هم مقایسه کرده ایم و نکات و مثبت هرکدام را با ضربدر و تیک علامت زده ایم
عملکرد شستشو با پولیشر موکت شویی با بخار شور شستشو در قالیشویی
پاک شدن لکه موکت 50%
شستن تمام قسمت موکت
ایجاد پارگی 50%
ایجاد چروک 50%
آسیب دیدن موکت 50%
آبکشی میشود! 50%
زمان خشک شدن! 6 الی 8 ساعت 5 الی 8 ساعت 1 الی 2 روز

 

 

مزایای شستشوی موکت اداری در محل کار

همانطور که اشاره شد برای شستن موکت اداری نیاز به کندن موکت نیست و موکت در همان حالت چسبیده به زمین شسته می شود. این نوع روش شستشو مزایای دارد که به آنها اشاره می شود.

 

  • یکی از مزایای شستن موکت اداری در محل این است که چون موکت جابجا نمی شود، مشکلاتی مانند شکستگی، چروک و تا خوردن موکت اتفاق نمی افتد شما میتوانید از خدمات مبل شویی در منزل ما نیز استفاده کنید .

 

  •  از دیگر مزایای شستن موکت در محل کار، تمیز کردن موکت در کمترین زمان ممکن است. در واقع چون نیاز به پهن کردن موکت برای خشک شدن و … نیست، به همین دلیل با این روش شستشو زمان کمتری در مقایسه با روشهای قدیمی برای تمیز کردن موکت نیاز است.

 

  •  علاوه بر مواردی که به آنها اشاره شد یکی دیگر از مزایای شستن موکت در محل کار این است که، دیگر نیازی به جابجایی وسایل سنگین روی موکت نیست.
دیگر خدمات  پاک کردن لکه شمع از روی موکت، مبل، فرش و لباس به راحتی با بهترین روش

 

 

نکات مهم در هنگام شستن موکت اداری

شرکت های زیادی هستند که کار شستن موکت اداری را انجام می دهند، اما آنچه که در این مورد اهمیت دارد کیفیت کار است. در هنگام شستشو موکت سازمان ها و ادارت بهتر است نکاتی در نظر گرفته شود. این نکات شامل مواردی است که در ادامه به آنها اشاره می شود.

 

* یکی از موارد مهم هنگام شستن موکت اداری، نوع مواد شوینده ای است که برای شستشو استفاده می شود. اگر مواد شوینده کیفیت لازم را نداشته باشد موکت به طور کامل تمیز نمی شود.

 

* از دیگر موارد مهم در شستشوی موکت اداری افزایش دوره های شستشو است. در واقع اگر دوره های شستشو افزایش یابد موکت لکه زیادی نمی گیرد و به راحتی تمیز می شود. البته افزایش دوره های شستشو به حفظ کیفیت و ماندگاری موکت نیز کمک زیادی می کند.

 

* انجام درست کلیه مراحل شستشوی موکت اداری در نتیجه نهایی کار بسیار موثر است، پس بهتر است که تکنسین در مراحل لکه گیری و شستشو با کف نهایت دقت را داشته باشد.

 

* علاوه بر موارد اشاره شده جهت اطمینان از کیفیت انجام کار بهتر است کار شستشوی موکت اداری به شرکت های معتبر در این زمینه سپرده شود. در واقع چون این شرکت ها از افراد حرفه ای و با تجربه، همچنین از دستگاه ها و تجهیزات با کیفیت و مدرن در این زمینه استفاده می کنند نتیجه کار آنها فوق العاده است.

 

 

نرخ قیمت موکت شویی در سال 1403

متراژ موکتقیمت هر 1 متر مربع
متراژ 100 تا 300 متر مربع 27.000 تومان
متراژ 300 تا 800 متر مربع25.000 تومان
متراژ بیشتر از 800 متر مربع23.000 تومان
هزینه لکه بری با مواد نانورایگان
هزینه ایاب و ذهابرایگان

 

 

نوشته های مشابه

2 دیدگاه در “شستشوی موکت اداری در محل با دستگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *