آموزش و ترفند ها

راهنمایی برای پاک کردن لکه های سخت روی موکت+بهترین محلول تمیزکننده موکت

لکه گیری موکت
ممنون از ثبت امتیاز شما5/5 - (2 امتیاز)

موکت و فرش همیشه جزو نخستین اسباب و اثاثیه منزل هستند که کثیف میشوند و شما مجبور به تمیز کردن آنها هستید! احتمالا میدانید که هزینه موکت شویی در محل، در سال های اخیر افزایش داشته و از نظر بسیاری از افراد شاید استفاده از این خدمات برای پاک کردن لکه های کوچک به صرفه نباشد. البته در صورتی که به نکات راهنمایی برای پاک کردن لکه های سخت روی موکت دقت کنید، میتوانید درصد بالایی از لکه های به وجود آمده روی موکت خود را تمیز نمایید.

در ادامه این مقاله سعی داریم تا راهکار های از بین بردن لکه از روی موکت را خدمت شما دوستان آموزش دهیم. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

 

ترفند های پاک کردن لکه های موکت

روش ها و ترفند های متنوعی برای تمیز کردن لکه های به وجود آمده روی موکت وجود دارد. شما عزیزان نیاز دارید تا با توجه به نوع لکه موکت، از مواد مشخصی برای پاک کردن آنها استفاده نمایید.

آموزش پاک کردن لکه های چای و قهوه از روی موکت

چای و قهوه، دو مورد از نوشیدنی های محبوب ایرانیان در منازل میباشد. به همین سبب نیز احتمال اینکه لیوان محتوی چای یا قهوه روی موکت بریزد، بسیار بالاست. از طرفی لکه هایی که به علت ریختن چای و قهوه روی موکت برجا میماند نیز بسیار پررنگ بوده و جلوه زشتی به موکت میدهد.

 

برای پاک کردن لکه های چای و قهوه از روی موکت، شما قادر هستید تا با مقداری ماء الشعیر و کمی دستمال کشیدن، لکه به وجود آمده را به طور کامل از بین ببرید.

دیگر خدمات  چند ترفند برای براق کردن انواع موکت، فرش و مبل بدون شستشو

 

ترفند از بین بردن لکه سس روی موکت

در نکات راهنمایی برای پاک کردن لکه های سخت روی موکت آمده است که شما برای پاک کردن لکه های سس باید بلافاصله پس از ریختن آن روی موکت اقدام کنید. چرا که هر چه لکه های سس روی موکت بیشتر باقی بمانند، پاک کردن آنها نیز به مراتب سخت تر خواهد بود.

به منظور از بین بردن لکه سس روی موکت، ابتدا با قاشق سس های ریخته شده روی موکت را جمع کنید. سپس با استفاده از نوشابه و مایع ظرفشویی میتوانید لکه به جا مانده را تمیز نمایید.

راهکار تمیز کردن لکه لاک و یا مواد آرایشی از روی موکت

لکه های لاک و مواد آرایشی نسبت به دیگر موادی که تا کنون خدمت شما عزیزان معرفی کردیم، کمی سخت تر پاک میشوند. از جمله راهکار های از بین بردن لکه از روی موکت که بیشترین تاثیر را روی مواد آرایشی دارند، میتوانیم به محلول های حاوی استون و رنگبردار اشاره کنیم. این مواد به راحتی میتوانند لکه های ایجاد شده از روی موکت را پاک کنند.

پاک کردن لکه آدامس از روی موکت

احتمالا برای شما نیز این اتفاق پیش آمده است که آدامس‌تان روی موکت افتاده باشد. در این صورت چنانچه آدامس را از روی موکت بردارید، باقی مانده های روی آن جلوه بد و زشتی به موکت شما میدهند. حال شاید این سوال برایتان به وجود آید که چگونه میتوانیم آدامس را از روی موکت برداریم، بدون اینکه لکه ای روی آن باقی بماند؟

در پاسخ به این سوال شما عزیزان میتوانید مطابق نکات راهنمایی برای پاک کردن لکه های سخت روی موکت عمل کنید. طبق این نکات شما ابتدا نیاز دارید تا آدامس خود را از روی موکت بردارید. سپس تکه ای یخ روی قسمت هایی که لکه های آدامس وجود دارد، قرار دهید. گذاشتن یخ روی آدامس سبب سفت شدن آن میشود و به این صورت شما قادر خواهید بود تا آنها را با استفاده از قاشق و یا کارد از روی موکت بردارید.

دیگر خدمات  اموزش پاک کردن زرد اب گلدان روی موکت+معرفی بهترین محلول های خانگی

 

به منظور پاک کردن لکه آدامس از روی موکت، بهتر است بدانید که گرما سبب افزایش میزان چسبندگی بیشتر آدامس به موکت شده و جدا کردن آن از موکت سخت تر از پیش خواهد شد.

 

نحوه از بین بردن لکه شمع از روی موکت

چگونه لکه های شمع را از روی موکت پاک کنیم؟ این سوالی است که بسیاری از افراد در مقاله های راهنمایی برای پاک کردن لکه های سخت روی موکت از ما پرسیده اند. برای از بین بردن لکه های پارافین شمع شما میتوانید از 2 روش مختلف استفاده کنید.

نخستین روش پاک کردن لکه های شمع استفاده از یخ است. همانند آدامس، شمع نیز با قرار گرفتن در معرض سرما سفت میشود و به این صورت به راحتی از موکت جدا خواهد شد. روش بعدی به منظور تمیز کردن لکه های شمع روی موکت، اتو است. برای انجام این کار میتوانید یک دستمال سفید و یا دستمال کاغذی روی لکه های شمع قرار دهید. سپس باید اتو را روی دستمال قرار دهید. به این صورت لکه های باقی مانده شمع داغ میشوند و جذب دستمال خواهند شد.

 

راهکار های از بین بردن لکه های مختلف از روی موکت

در این میان محلول هایی نیز وجود دارند که میتوانید با استفاده از آنها، لکه های ایجاد شده روی موکت را به راحتی تمیز نمایید. از جمله این محلول ها نیز میتوانیم به سرکه، جوش شیرین و سرکه، سرکه و آب داغ و… اشاره کنیم.

یکی از این محلول ها که در آموزش پاک کردن لکه از روی موکت بسیار به آن اشاره شده است، محلول سرکه سفید، نمک و پودر ذرت میباشد. طبق نظر کارشناسان سایت ما، این محلول قادر خواهد بود تا تمامی لکه و کثیفی های به وجود آمده روی موکت های شما را از بین ببرد. طرز استفاده از این محلول نیز بسیار ساده است. شما تنها نیاز دارید تا این محلول را روی لکه بریزید و سپس چند دقیقه به آن فرصت دهید. پس از آن میتوانید با یک دستمال روی لکه بکشید و آن را تمیز نمایید.

دیگر خدمات  برای خدمات شستشوی موکت سیزال در محل با شرکت مبل شو همراه شوید.

نکته مهمی که در مورد این نوع از راهکار های از بین بردن لکه از روی موکت وجود دارد، عدم آسیب به تار و پود موکت میباشد. بسیاری از محلول های تمیزکننده ای که در بازار وجود دارند، دارای ترکیبات قوی هستند و میتوانند به موکت شما آسیب وارد کنند.

 

کلام پایانی

در این مقاله با راهنمایی برای پاک کردن لکه های سخت روی موکت در خدمت شما عزیزان بودیم. تقریبا تمامی لکه های ایجاد شده روی موکت، قادر به تمیز شدن هستند و میتوانید با محلول های مناسب آنها را تمیز نمایید.

شرکت مبل شو شستشوی موکت اداری . شستشوی صندلی اداری مبل شویی و…. است که شما میتوانیید با تماس باما از خدمات ما استفاده نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *