آموزش و ترفند ها, موکت شویی

پاک کردن لکه شمع از روی موکت، مبل، فرش و لباس به راحتی با بهترین روش

ممنون از ثبت امتیاز شما5/5 - (5 امتیاز)

در این مقاله می خواهیم در رابطه با پاک کردن لکه شمع از روی موکت، مبل، فرش و لباس توضیح دهیم. همچنین به روش های پاک کردن شمع از روی موکت خواهیم پرداخت

شستشوی موکت در محل و پاک کردن شمع از روی موکت

 

در این مقاله می خواهیم به بررسی و اهمیت شستشوی موکت در محل و پاک کردن لکه شمع بپردازیم.

برای شستشوی موکت در محل، ابتدا می‌ توانید با یک مکنده موکت را بشویید تا ذرات و آلودگی ‌ها را جمع کنید، سپس از یک محلول مناسب برای شستشوی موکت استفاده کنید. بعد از آن، با استفاده از برس مخصوص یا اسفنج مرطوب، موکت را تمیز کنید. این محلول می تواند، ترکیب یک ماده ی شوینده با آب باشد.

برای پاک کردن لکه شمع از روی موکت، ابتدا می ‌توانید شمع خشک شده را با یک ابزار تیز بردارید، سپس با استفاده از اسفنج یا پارچه ی مرطوب به روی آن قسمت بکشید تا همه ی باقی مانده ی شمع، پاک شود.

 

پاک کردن شمع از روی مبل و موکت 

چگونگی پاک کردن لکه شمع از روی مبل

برای پاک کردن لکه شمع از روی مبل، ابتدا از یک قطعه پارچه نازک و تمیز استفاده کنید و آن را بر روی نقطه ‌ای که شمع ریخته شده است، قرار دهید. سپس از روی پارچه، آن را گرم کنید. حتی می ‌توانید از یک دستمال داغ یا اتوی برقی برای این کار استفاده کنید. این کار باعث می ‌شود شمع آبکی شده و به راحتی جدا شود.

سپس شمع را با دقت بردارید و با یک محلول پاک کننده خانگی مانند ترکیب مایع ظرفشویی و آب و با استفاده از یک اسفنج یا پارچه ی مرطوب، قسمت مورد نظر را تمیز کنید. بعد از این کار، با یک پارچه ی خشک، آب مبل را جذب کنید تا خشک شود. برای خشک کردن مبل می توانید از سشوار های بزرگ و قوی نیز استفاده نمایید.

دیگر خدمات  چند ترفند برای براق کردن انواع موکت، فرش و مبل بدون شستشو

 

چگونگی پاک کردن لکه شمع از روی فرش

برای پاک کردن لکه شمع از روی فرش، می ‌توانید از روش زیر استفاده کنید:

خنک کردن شمع: ابتدا با استفاده از یک قطعه یخ یا کیسه پلاستیکی حاوی یخ، شمع را خنک کنید تا سفت شده و از فرش جدا گردد.

برداشتن شمع: بعد از سفت شدن شمع، با استفاده از یک ابزار تیز مانند دماغه یا چاقو، شمع را برش دهید تا بتوانید آن را بردارید. در این مرحله، باید بسیار دقیق عمل کنید تا به فرش آسیب نرسانید.

برداشتن پسماند ها: با استفاده از محلول شستشوی فرش یا حلال خانگی مانند ترکیب مایع ظرفشویی با آب و با استفاده از یک اسفنج یا پارچه مرطوب، پسماند های موجود را از روی فرش پاک کنید.

 

سایر مراحل

تمیز کردن با آب:

سپس با یک پارچه مرطوب و تمیز، قسمت تمیز شده را پاک کنید تا اثرات مواد پاک کننده را از فرش بردارید.

خشک کردن:

در نهایت، با یک پارچه خشک، آب فرش را جذب کنید تا خشک شود.

نکته ی مهم این است که در هنگام انجام این فرآیند، به دقت و با حواس جمع عمل کنید تا به فرش آسیب نرسانید و از محصولاتی که برای پاک کردن فرش استفاده می‌ کنید، اطمینان حاصل کنید که به فرش آسیب نمی ‌رسانند.

 

 

طریقه ی موکت شویی در محل

بهترین مرکز موکت شویی در محل و مبل شویی در تهران شرکت مبل شو،

برای شستشوی موکت اداری ، از مراحل زیر استفاده می کنند:

آماده‌ سازی موکت: قبل از شروع شستشو، تمامی وسیله های روی موکت را بر می دارند. همچنین، برای پاک کردن ذرات و آلودگی‌ های بزرگ از مکنده یا جاروی موکت استفاده می کنند.

دیگر خدمات  راهنمای خرید موکت اداری مناسب با بودجه شما

موکت شویی در محل با محلول مخصوص شستشو: محلول شستشوی موکت مناسب را با آب درست می نمایند. سپس آن را به سطح موکت اعمال می کنند. همچنین از برس مخصوص یا اسفنج مرطوب برای تمیز کردن موکت استفاده می نمایند.

شستشو و زدودن لکه ها: با استفاده از برس یا اسفنج، محلول را به طریق دایره ‌ای به سمت میانی موکت حرکت دهید و آلودگی ‌ها را پاک کنید. در صورت لزوم، نقاط خاصی که آلوده‌ تر هستند را با دقت بیشتری تمیز کنید.

 

سایر مراحل

شستشو با آب تمیز:

پس از اعمال محلول شستشو، با استفاده از آب تمیز و یک اسفنج یا برس تمیز، سطح موکت را شسته تا اثرات محلول شستشوی موکت، از بین برود.

خشک کردن موکت:

با استفاده از دستمال یا پارچه خشک، آب را از موکت جذب می نمایند. سپس اجازه می دهند که موکت به طور طبیعی خشک شود. در برخی از موارد نیز از فن ‌های خشک کننده ی هوا یا دیگر وسایل خشک کننده استفاده نموده تا فرآیند خشک شدن سریع ‌تر انجام شود.

همچنین حتماً مطمئن می شوند که موکت به طور کامل خشک شده است، سپس اجازه ی استفاده از موکت را به کاربر می دهند.

 

شستشوی موکت در محل

اهمیت شستشوی موکت در محل

شستشوی موکت در محل اهمیت زیادی دارد. لذا در ادامه می خواهیم بعضی از مزیت های شستشوی موکت در محل را به صورت کامل شرح دهیم. بی شک بعد از آشنا شدن شما با این مزیت ها، از این نوع خدمات استقبال بیشتری خواهید نمود. این مزیت ها به شرح زیر هستند:

دیگر خدمات  نمونه کار موکت شویی

حفظ بهداشت: موکت ‌ها به سرعت ذرات گرد و غبار، باکتری ‌ها و آلاینده‌ های دیگر را جذب می ‌کنند. شستشوی موکت در محل به شما کمک می‌ کند تا این آلاینده ‌ها را از بین ببرید و بهداشت خانه یا محل کار خود را حفظ کنید.

حفظ زیبایی: شستشوی موکت در محل باعث پاک شدن لکه‌ ها و از بین بردن آلودگی‌ ها می ‌شود. لذا به نوعی به زیبایی و شکوه موکت کمک می‌ کنند.

 

سایر مزیت ها

افزایش عمر مفید:

شستشوی منظم موکت در محل می ‌تواند عمر مفید آن را افزایش دهد، زیرا از آسیب رساندن به تارو پود های موکت جلوگیری می شود. همچنین مانع از فرسودگی زودرس آن خواهند شد.

کاهش حساسیت‌ ها:

شستشوی موکت در محل می ‌تواند به کاهش حساسیت ‌های مرتبط با گرد و غبار و آلودگی ‌های هوا کمک کند. چراکه آلاینده ‌ها و ذرات میکروسکوپی را از موکت حذف می ‌کند.

راحتی و صرفه‌ جویی در زمان: شستشوی موکت در محل به شما اجازه می ‌دهد که در زمان و هزینه‌ های مرتبط با حمل و نقل موکت به مکان ‌های مخصوص شستشوی را صرفه ‌جویی کنید. همچنین با استفاده از این خدمات نیازی به جایگزین کردن هیچ نوع کفپوشی در غیاب موکت ها ندارید، چراکه موکت ها جا به جا یا برداشته نخواهند شد، بلکه در همان محلی که قرار دارند تمیز می شوند.

 

موکت شویی در محل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *