موکت شویی

آشنایی با انواع جنس موکت + آموزش شستشو موکت

ممنون از ثبت امتیاز شما4.5/5 - (6 امتیاز)
در این مقاله شما را با انواع جنس موکت و روش های مختلف شستشو موکت در منزل آشنا می کنیم؛ پس با ما همراه باشید.

 

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که در هنگام شستشو موکت، توجه به جنس آن تا چه اندازه حائز اهمیت است؟

اگر سری به بازار موکت بزنید، شاهد تنوع بی نظیری در جنس این محصولات خواهید بود. باید بگوییم که برخی از این موکت ها بسیار حساس هستند و در حین شستن آن ها باید دقت زیادی داشته باشید. این در حالی است که برخی دیگر از این محصولات از حساسیت پایین تری برخوردارند و به آسانی با ساده ترین مواد ممکن می توان شستشوی آن ها را انجام داد. از شما دعوت می کنیم در ادامه این مقاله با ما همراه شوید تا شما را با انواع جنس موکت و نحوه شستشوی آن ها آشنا کنیم.

موکت شویی در محل

 

1- موکت پشمی

الیاف طبیعی به کار رفته در این موکت سبب شده اند که به عنوان لوکس ترین و گران قیمت ترین نوع موکت در بازار شناخته شود. از ویژگی های این محصول می توان به مواردی همچون لطافت و نرمی، ظاهر زیبا، اشتعال پذیری پایین، تنوع رنگ بندی بالا و عدم استفاده از مواد مصنوعی و شیمیایی در تولید آن اشاره کرد. در بسیاری از مواقع شاهد این هستیم که افراد موکت های پشمی را جایگزین فرش می کنند.

2- موکت کبریتی

جنس موکت کبریتی یکی از قدیمی ترین انواع موکت موجود در بازار است. این محصولات علی رغم لطافت و نرمی کمی که دارند، از مقاومت و استحکام بالایی برخوردارند. از این رو عمدتا از آن ها در محیط هایی همچون مساجد، ادارات و … که رفت و آمد زیادی در آن ها وجود دارد، استفاده می کنند. موکت های کبریتی همچون مدل های پشمی دارای رنگ بندی و تنوع بسیار بالایی هستند و مورد پسند مشتریانی با سلایق گوناگون واقع می شوند.

دیگر خدمات  موکت شویی در محل

3- موکت تافتینگ و پرز بلند

امروزه موکت های پرز بلند که با نام تافتینگ نیز شناخته می شوند، طرفدارهای زیادی پیدا کرده اند. دلیل محبوبیت این محصولات را می توان در طرح و نقش های متنوع و زیبایی چشمگیر آن ها جستجو کرد. از آنجا که این موکت ها دارای پرزهای بلند هستند و امکان گیر کردن انواع آلودگی ها در میان پرزهای آن ها وجود دارد، نیازمند مراقبت و نگهداری زیادی هستند. بنابراین اصلا مناسب استفاده در مکان های پر تردد نیستند. باید به این نکته نیز اشاره کنیم که موکت تافتینگ دارای مدل های کم تراکم و پر تراکم است که مدل پر تراکم دارای دوام بیشتری است.

4- جنس موکت تایل

هرچند که موکت های تایل عمدتا در مراکز اداری مورد استفاده قرار می گیرند، با این حال به دلیل تنوع بسیار زیاد، امروزه در بسیاری از دکوراسیون های مدرن نیز استفاده می شوند. شستشوی این موکت ها بسیار آسان است. در واقع این محصولات همچون سایر موکت ها یکپارچه نیستند و قطعات مربعی آن ها کنار یکدیگر قرار می گیرند. برای شستشو نیز می توان همان قطعه را خارج کرد و مورد شستشو قرار دارد. بهتر است در شستن این موکت ها از آب داغ استفاده نکنید زیرا احتمال آسیب دیدن الیاف آن ها وجود دارد.

انواع جنس موکت

5- موکت نایلونی

به آسانی می توان حدس زد که جنس موکت نایلونی بسیار مستحکم است و می توان در موکت کردن محل هایی همچون هتل ها و سینما ها از آن بهره برد. جالب است بدانید که این این محصولات در برابر فرسایش و حرارت بسیار مقاوم هستند. به همین دلیل نیز علاوه بر مکان های شلوغ، بسیاری از خریداران ترجیح می دهند از این موکت ها برای منزل خود استفاده نمایند.

دیگر خدمات  پاک کردن لکه شمع از روی موکت، مبل، فرش و لباس به راحتی با بهترین روش

6- موکت پلی استر

جنس موکت پلی استر از الیاف و مواد شیمیایی است. از جمله مهمترین ویژگی های این نوع موکت می توان به مواردی همچون ظاهر روشن و شفاف و اشتعال پذیری بالا اشاره کرد. از طرفی جالب است بدانید که این موکت ها ضد آلرژی هستند و پرز دهی ندارند. یکی دیگر از ویژگی های مهم این موکت ها مربوط به قدرت جذب پایین آن ها می شود. این موضوع سبب مقاومت موکت های پلی استر در برابر انواع لکه ها شده است. معمولا توصیه می شود که از این محصولات برای مکان های پر نور استفاده شود زیرا انعکاس نور در آن ها سبب دو چندان شدن زیبایی این موکت ها می شود.

آشنایی با راه های شستشوی موکت در محل

راه های مختلفی برای شستشو موکت در محل وجود دارد. برخی از افراد ترجیح می دهند این کار را در منزل انجام دهند در حالی که برخی دیگر، شستشوی موکت های خود را بر عهده قالی شویی می گذارند. برای شستن موکت در منزل می توانید از خدمات مراکز شستشوی موکت و فرش در محل استفاده نمایید یا اینکه خودتان در منزل نسبت به این کار اقدام کنید.

نکات مهم شستشو موکت در منزل یا محل کار

اگر تصمیم دارید در منزل نسبت به شستشو موکت اقدام نمایید، بهتر است به نکات زیر توجه نمایید:

⦁ ابتدا با استفاده از جاروبرقی تمامی آلودگی های موجود بر روی موکت را جارو نمایید. باقی ماندن این آلودگی ها بر روی موکت، شستشو را سخت می کند.

⦁ سعی کنید با استفاده از پاک کننده های فرش، لکه های ایجاد شده روی موکت را تمیز کنید. بهتر است این کار را بلافاصله پس از آلوده شدن انجام دهید زیرا پاک کردن لکه های خشک شده کاری دشوار است.

دیگر خدمات  نمونه کار موکت شویی

⦁ شوینده های مناسب با نوع موکت خود را رقیق نمایید و سپس با استفاده از آب ولرم، نسبت به موکت شویی در محل اقدام کنید. بدین منظور می توانید از بخارشوی نیز استفاده نمایید.

⦁ موکت را در هوای آزاد پهن کنید تا خشک شود. بهتر است از قرار دادن آن در جلوی آفتاب خودداری کنید زیرا این کار به بافت موکت آسیب می زند.

شستشو موکت

شستشو موکت در محل

شستشو موکت در محل

می توان گفت که یکی از بهترین راه ها برای شستشو موکت، بهره بردن از خدمات موکت شویی در محل است. در واقع این کار توسط افراد متخصص و با استفاده از دستگاه های حرفه ای انجام می شود. از این رو می توان اطمینان داشت که موکت بدون آسیب دیدن و به بهترین شکل ممکن شسته می شود و آلودگی های آن از بین می روند. شما می توانید برای شستشو موکت در محل با مراکز گوناگون ارائه دهنده این خدمات تماس حاصل نمایید. با این حال بهتر است پیش از انتخاب مجموعه مورد نظر، به مواردی همچون حسن سابقه آن دقت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *