آموزش و ترفند ها

پاک کردن لکه موکت چسبیده به زمین با بهترین ترفندهای سال ۱۴۰۳

ممنون از ثبت امتیاز شما5/5 - (2 امتیاز)

در این مقاله می خواهیم در رابطه با پاک کردن لکه موکت چسبیده به زمین با بهترین ترفندهای سال ۱۴۰۳ توضیح دهیم.

 

چگونگی پاک کردن لکه موکت چسبیده به زمین با بهترین ترفندهای سال ۱۴۰۳

 

در این مقاله می خواهیم در رابطه با نحوه ی پاک کردن لکه موکت چسبیده به زمین توضیح دهیم. همچنین بدانیم که چه روش هایی برای پاک کردن این نوع لکه ها وجود دارد. به طور کلی برای پاک کردن لکه‌ های موکت چسبیده به زمین می‌ توانید از روش ‌های زیر استفاده نمایید:

1. استفاده از اسپری های پاک کننده:

روش اول استفاده از برخی اسپری های پاک کننده لکه موجود در بازار است. در این روش ابتدا اسپری را بر روی لکه می افشانید، سپس چند دقیقه صبر می کنید. سپس با یک دستمال نرم، مواد اسپری شده را از روی لکه پاک می نمایید. لکه به خوبی محو شده است. در این روش با دستمال و فشار دست باید حرکت رفت و برگشت انجام دهیم که به خوبی لکه را از بین ببرید.

2. استفاده از محلول آب و سرکه:

در روش دوم، باید از محلول آب و سرکه استفاده نمود. در این روش ابتدا محلولی از آب و سرکه را تهیه کرده و سپس به روی لکه با دستمال آغشته شده به محلول، پخش کنید. پس از چند دقیقه، با یک دستمال تمیز، لکه را پاک کنید. به خوبی متوجه می شوید که کثیفی و رنگ لکه جذب دستمال کثیف شده و از سطح موکت پاک گردیده است.

3. استفاده از چسب‌ های مخصوص:

روش سوم، یک روش کاملا خاص و البته غیر رایج است. در این روش از برخی محصولات که شبیه چسب‌ هستند، برای پاک کردن لکه استفاده می نمایید. ابتدا برای به روی لکه‌ های موجود مقداری از چسب مخصوص را ریخته و بعد از اینکه چسب تقریبا خشک شد، آن را بر می دارید. آلودگی های لکه، جذب این چسب شده و با برداشتن آن، آلودگی ها نیز محو می شوند.

دیگر خدمات  پاک کردن لکه شمع از روی موکت، مبل، فرش و لباس به راحتی با بهترین روش

قبل از استفاده از هر روشی، بهتر است یک آزمایش کوچک روی یک قسمت کوچک و مخفی از موکت انجام دهید. این امر باعث می شود تا از هرگونه آسیب جدی به موکت جلوگیری گردد.

 

انواع جنس موکت

شستشوی موکت چسبیده به زمین

 

تفاوت شستشوی موکت چسبیده به زمین با موکت با قابلیت جا به جایی

 

تفاوت اصلی در شستشوی موکت چسبیده به زمین نسبت به موکت با قابلیت جابجایی در مرحله ی نیاز به روش ‌های خاص برای پاکسازی و از بین بردن لکه ‌ها است.

چراکه موکت چسبیده به زمین، معمولاً با استفاده از چسب ‌های قوی و ماندگار نصب شده و پاک کردن لکه ‌های آن چالش ‌برانگیز می باشد. از طرف دیگر، موکت‌ های با قابلیت جابجایی معمولاً به زمین محکم نصب نشده ‌اند و به راحتی از زمین جدا شده و قابل شستشو و تمیزکاری هستند.

لذا در زمان شستن موکت چسبیده به زمین، شما باید از حداقل میزان آب استفاده نمایید، چراکه خشک کردن موکت ها در این وضعیت بسیار دشوار است. در نتیجه استفاده از تکنیک های خاص بدون مصرف آب زیاد، بهترین راه حل برای پاک کردن لکه های این موکت ها می باشد.

 

چه مواد شوینده ای برای موکت شویی مناسب است؟

برای شستشوی موکت در محل، بهتر است از مواد شوینده استاندارد و مناسب استفاده نمایید. در ادامه برخی از متریال های مناسب برای شستشوی موکت را به شما معرفی نموده ایم:

⦁ شامپوی مخصوص موکت و فرش: بسیاری از شرکت ‌های تولید کننده مواد شوینده، شامپو هایی خاص برای شستشوی موکت ها و فرش ها ارائه می ‌دهند که بهترین بازده را دارند.

دیگر خدمات  راهنمای خرید موکت اداری مناسب با بودجه شما

⦁ محلول آب و سرکه: محلول آب و سرکه نیر می تواند یک نوع مواد شوینده برای از بین بردن لکه ها به شمار آید. لذا شما می‌ توانید مخلوطی از آب و سرکه را برای شستشوی موکت استفاده کنید. سرکه کمک می‌ کند تا لکه ‌های چربی و کثیفی پاک شده و همچنین بوی نامطبوع را حذف می کند.

⦁ مایع ظرفشویی: از آنجایی که ترکیبات موجود در مایع ظرفشویی، چربی زدا هستند، می توانند در رابطه با شستشوی لکه های مختلف موکت نیز، عملکرد خوبی از خود نشان دهند. لذا در صورت نیاز، شما می ‌توانید از مقدار کمی مایع ظرفشویی محلول در آب استفاده کنید. نکته ی مهم این است که ابتدا باید مطمئن شوید که مایع ظرفشویی شما به موکت آسیب نرساند.

 

شستشوی موکت در محل توسط مراکز خدماتی بهتر است یا خود شخص؟

 موکت شویی در محل، توسط مراکز خدماتی می تواند بهتر و موثرتر باشد. چراکه این مراکز معمولاً به تجهیزات و مواد شوینده حرفه ‌ای دسترسی داشته و توانایی زیادی در شستشوی کامل موکت ها دارند. علاوه بر این، مراکز خدماتی معمولاً تجربه کافی در شستشوی انواع مختلف موکت‌ ها را دارند و می ‌توانند با دقت لازم هر نوع موکت را شستشوی داده و لکه‌ های آن را بزدایند.

اگر شما اطمینان دارید که می ‌توانید به درستی موکت های خود را شستشو دهید، به یاد داشته باشید که شستشوی موکت اداری به درستی و بدون آسیب رساندن به موکت، نیازمند آشنایی با روش ‌های صحیح و مواد مناسب می باشد.

دیگر خدمات  چند ترفند برای براق کردن انواع موکت، فرش و مبل بدون شستشو

 

نکات مهم برای شست و شوی موکت

برای موکت شویی در محل، لازم است که برخی نکات مهم را در نظر بگیرید. این نکات به شرح زیر می باشند:

⦁ تست کردن مواد شوینده:

قبل از شروع به شستشو، یک تست روی یک قسمت کوچک و پنهانی از موکت انجام دهید تا مطمئن شوید که مواد شوینده با موکت شما سازگار هستند و به هیچ شکلی به آن ها آسیب نمی ‌رسانند.

⦁ جمع کردن ذرات بزرگ:

ابتدا با استفاده از یک جاروبرقی یا برس مخصوص، ذرات بزرگ و آشغال ‌های موجود بر روی موکت را جمع کنید.

⦁ استفاده از مواد شوینده مناسب:

از مواد شوینده مناسب و ملایم برای شستشو استفاده کنید تا موکت را به خوبی تمیز کنید و به آن آسیب نرسانید.

⦁ استفاده از آب به میزان کم:

در زمان شستشوی موکت چسبیده به زمین، از آب به میزان کمی استفاده کنید تا از نفوذ عمیق آب به زیر موکت، جلوگیری کرده باشید.

⦁ خشک کردن مناسب:

بعد از شستشو، موکت را به طور کامل خشک نموده تا از رشد قارچ و ایجاد بوی نامطبوع جلوگیری شود.

⦁ شستشوی مناطق پر تردد با دقت زیاد:

قسمت های پر رفت و آمد موکت، مانند جلوی درب‌ ها و راهرو ها را باید بیشتر تمیز نمود، چراکه این قسمت ها بیشتر کثیف می شوند.
با رعایت این نکات، شما می ‌توانید موکت خود را به درستی شستشو دهید.

 

شستشوی موکت چسبیده به زمین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *